
1 травня 2013 року вступили в силу нові податки на зарубіжні автомобілі. В зв’язку із тим, що вступив у силу Закон «Про про державну підтримку автомобілебудування». Як це вплинуло на ринок автомобілів в Україні?
За свідченням статистики, за перші 4 місяці було продано автомобілів на 35% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Деякі марки купляли в 5 раз частіше. На перші місця, за популярністю, вийшли Hyundai Accent (Хюндай Акцент), Geely CK-2 2013 (Джили СК-2) седан, KIA Rio (КИА Рио), Volkswagen Polo (Фольцваген Поло), Geely MK Cross (Джили МК Крос).
Але вже в травні ситуація кардинально змінилась. Якщо у квітні було реалізовано близько 30 тисяч авто, то в травні цей показник становив тільки 15 тисяч. Цей показник є найнижчим за останні три роки. Така тенденція збереглась і в червні.
Та варто відмітити, що зросла питома вага вітчизняних автомобілів. У 2012 році власниками вітчизняних марок стали 7% від всіх купців, то за аналогічний період в 2013 цей показник збільшився на 2%.
Фактично закон, який приймався, щоб покращити ситуацію для вітчизняних виробників, почав давати результат. Особливо зросла популярність «Ниви». Фахівці пояснюють це тим, що даний автомобіль дуже добре підходить до українських реалій. А минула зима стала найкращою рекламою для «Ниви». Вона могла подолати замети, які були не під силу зарубіжним авто.